Copywriter Copywriter
86
BLOG

Żyjesz z pisania? Odpicuj swoją markę

Copywriter Copywriter Literatura Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Wyobraź sobie, że wchodzisz na rynek ze swoją usługą. Na przykład z copywritingiem, czyli pisaniem tekstów reklamowych na zamówienie. Jak wypozycjonować twoją nową markę? Jak zwrócić na siebie uwagę, zwłaszcza w tak monstrualnie zatłoczonej branży?

Na początek ważna uwaga: miej świadomość, że jesteś jednym z wielu.

W dodatku naprawdę nikt na ciebie nie czeka z otwartymi ramonami. Tort jest zbyt mały, by ktoś chciał się nim z tobą podzielić. Skoro otrzeźwiający kubeł zimnej wody mamy już za sobą, to teraz czas na konkrety.

Na początek musisz określić swoją pozycję w stosunku do konkurencji. Dopiero na tle innych będą mogły ujawnić się twoje cechy. A jacy są ci „inni”?

Jedni piszą od wielu lat i mają niepodważalną pozycję w branży. Mogą żądać bardzo wysokich stawek, a mimo to kolejka do nich wcale się nie skraca. Inni piszą od niedawna i oferują dumpingowe ceny lub piszą do tzw. „portfolio”.

Jakby tego było mało, oprócz „ludzi renesansu”, którzy potrafią sensownie pisać na każdy temat, są też osoby specjalizujące się wyłącznie w jednej, wąskiej dziedzinie.

I gdzie tu miejsce dla ciebie? Masz jakiś pomysł?

Co to jest pozycjonowanie marki?

Jeśli chcesz zaistnieć w świadomości klientów, musisz wyróżnić się czymś w nieprzebranym tłumie freelancerów. Odnaleźć się w tej całej masie, w której:

  • tani copywriterzy ścierają się z tymi, którzy nie wstają z łóżka za mniej niż xxx złotych
  • początkujący z zawodowcami
  • szybkobiegacze piszący tysiące znaków na godzinę – z „żółwiami”, którzy tworzą powoli, ale z namysłem

I właśnie do tego służy pozycjonowanie marki.

Pozycjonowanie to zakomunikowanie odbiorcom cechy lub zestawu cech wiążących się z marką.Wywołanie odpowiednich skojarzeń, by uznali oni te wartości za atrakcyjne i pożądane, a tym samym wywołujące chęć skorzystania z naszych usług. Podsumowując: pozycjonowanie to komunikowanie swoich unikalnych stron konkretnym grupom docelowym.


Jak zabrać się za pozycjonowanie? 10 przykładów:

1. Wybierz najlepiej jedną, wyróżniającą cię cechę. Dlaczego jedną? Bo o wiele łatwiej i szybciej jest wbić jeden gwóźdź w deskę, niż próbować to zrobić równocześnie z dwudziestoma naraz.

Łatwiej jest sprawić, by twoje nazwisko kojarzyło się z jedną informacją, niż z całym zestawem różnych przymiotników.


2. Niezależnie od tego czy jesteś wykonawcą, podwykonawcą, czy szefem całej agencji copywriterów – musisz zdefiniować swoją grupę docelową.

Czy chcesz uderzać do potężnych korporacji, średnich firm czy biznesów jednoosobowych. A może po prostu strzelać do wszystkiego, co się rusza?Łapać każde pojawiające się zlecenie?


3. Przeanalizuj swoje mocne i słabe strony. Wyeksponuj swój największy atut, ale…


4. …pomyśl, jaką korzyść da klientowi właśnie ta cecha, którą chcesz uwypuklić. Zastanów się, czy faktycznie jest ona aż tak ważna dla odbiorcy?


5. Spróbuj odróżnić się od innych. Specjalizujesz się w akcjach typu „misson impossible”? Wkraczasz wtedy, gdy wszyscy inni zawodzą? Piszesz szybciej niż mówisz? Wykonujesz zlecenia „na wczoraj”?

CZYTAJ DALEJ >>>

Copywriter
O mnie Copywriter

Jestem autorem bloga dla kreatywnych: MaciejWojtas.pl oraz bloga o komponowaniu muzyki MaciejWojtas.com

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura